BeNiFuN

آخرین مطالب ارسال شده

نگاهی دیگر به زندگی
آهنگ پرسپولیس خسته از زنده یاذ فرزین (درخواستی)
کیکهای عروسی میلیون دلاری شیخ های عرب
با اين ساختمان به درون بدن يك انسان سالم سفر كنيد
مکالمات تلفنی واقعی ضبط شده در مراکز خدمات مشاوره مایکروسافت (بسیار جالب و خنده دار)
عکس های فوق العاده !
طرح های مبتکرانه برای وسایل منزل
مشهورترین و سرشناس ترین ایرانیان در دنیا
دانلود فیلم های قدیمی ایرانی- قبل از انقلاب
فول آلبوم افسانه (درخواستی)

پل شیشه ای برفراز گرند کنیون آمریکا


پل شیشه‌ای یا آسمان‌نورد گراند ‌کانیون ، Grand Canyon Skywalk یک جاذبه توریستی است . در 20 مارس 2007 کار آن به اتمام رسید و در 28 مارس برای بازدید عموم آماده خواهد بود. این پل بر فراز رود کلرادو ، در لبه دره گراند کانیون ایالت آریزونای آمریکا قرار گرفته است. بلیط ورودی آن 25 دلار است.
بومیان محلی منطقه مالکان اصلی این ساختمان هستند. این پل شکل نعل اسبی دارد و 1200 متر از سطح زمین فاصله دارد ،‌ارتفاعی که بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. لبه آن 20 متر فاصله افقی از کناره زمین دارد. دیواره‌ها و کف آن از شیشه‌ای به ضخامت 10 سانتیمتر ساخته شده است. این پل می‌تواند 7 تن وزن را تحمل کند ، یعنی در آن واحد 800 فرد 80 کیلوگرمی می‌توانند بر روی آن بروند. البته تنها اجازه داده می‌شود 120 توریست در یک زمان بر روی آن بروند.

این پل بسیار محکم ساخته شده و طوری طراحی شده که در نتیجه باد و راه رفتن مردم ، ارتعاش نداشته باشد. این بنا می‌تواند در برابر بادی با سرعت 100 مایل در ساعت مقاومت کند و یک زلزله 8 ریشتری را تاب بیاورد. ساخت این آسمان نورد در مارس 2004 -2 سال پیش- شروع شد و مجموعا 40 میلیون دلار هزینه صرف آن شد.
البته مجموعه آسمان‌نورد گراندکانیون ، ساختمان‌های دیگری هم دارد : موزه ، سینما تئاتر ، سالن تشریفات ، فروشگاه و چندین رستوران. در انتهای این بنا ، کافه‌ای قرار دارد که مسافران می‌توانند در آنجا در فضای آزاد غذا بخورند.
یک بازرگان اهل لاس وگاس به نام دیوید جین در ازای دریافت قسمتی از سود آسمان‌نورد ، در تأمین هزینه این بنا مشارکت داشته است. این پل ، تنها قسمتی از یک پروژه بزرگ است که در آینده تکمیل خواهد شد.
ساخت این بنا در میان ساکنان محلی موافقان و مخالفانی داشته است ،مخالفان این طرح این پل را یک بنای بر هم زننده ظاهر طبیعی گراندکانیون می‌دانند و موافقان آن را فرصتی برای مبارزه با فقر و بیکاری و الکلیسم گسترده ارزیابی کرده‌اند.
هر ساله 4.5 میلیون نفر از گراند کانیون بازدید می‌کنند و سازنئگان این آسمان‌نورد امیدوارند سالانه 200 هزار نفر را جذب کنند. امکاناتی همچون برگزاری مراسم ازدواج و پرش از ارتفاع هم در آسمان‌نورد مهیا خواهد شد.

http://www.blog.sakkoo.com/upload_images/images_small/skywalk_%281%29_0_73582.jpg



http://www.blog.sakkoo.com/upload_images/images_small/skywalk_%282%29_0_73582.jpg


http://www.blog.sakkoo.com/upload_images/images_small/skywalk_%285%29_0_73582.jpg



0 نظرات :: پل شیشه ای برفراز گرند کنیون آمریکا

ارسال یک نظر

==> *** لطفا نام خود را در قسمت (نظر به عنوان : ) نام و آدرس اینترنتی وارد نمایید . *** <==

سیستم ارسال نامه به مدیر و درخواست آهنگ و فول آلبوم

نام :
ایمیل :
متن پیام :

فرم عضویت

فرم عضویت
نام شما :
نام کاربری :
ایمیل :
کلمه عبور :
تکرار کلمه عبور :
Powered By :JustPersian